Fjorårets julekalender




















Hvert år i GOD tid før jul surfer jeg nettet rundt for å finne tips til artige julekalendere jeg kan lage. Om jeg er ute i god tid med å finne ideene betyr ikke det at de blir utført i god tid også. Kalenderen blir sjeldent fylt før natt til første desember likevel...men men, det er jo en annen sak.
Uansett, i fjor var det fyrstikkeskekalenderen jeg fikk dilla på. Den er utrolig liten og søt og veldig gøy å finne tema til. Begrensningene ligger i å finne små nok gaver til å fylle den med, så for de "voksne" blir det stort sett twist eller små lapper med dagens sitat eller motto. For småjentene blir det for eksempel hårstrikk, armbånd, buttons, tyggis og viskelær. Til din kjære kan du for eksempel legge i 24 grunner til at jeg elsker deg? Kalenderen blir satt sammen med store mengder lim fra limpistol eller universallim og kan dekoreres med all verdens. En super måte å bli kvitt smårester med papir man har ligende.
Overskuddet av fyrstikker (for det blir maaange..) kan man fylle i dekorerte syltetøyglass og gi i gave til besteforeldre eller ta med på hytta.

Kommentarer