Voice from the Arctic






























 Som et non-profit-prosjekt har firmaet jeg jobber i, Figuru, gått sammen med Turiform, Norsk Dun, naturfotograf Kai-Wilhelm Nessler, Kai Hansen trykkeri og Map Norge for å belyse klimautfordringene som Svalbard står overfor. Vi har nå designet en kolleksjon for stiftelsen Voice from the Arctic som skal selges til deres inntekt. Kolleksjonen består av sengetøy, dundyne, dunpute, ullpledd og håndduker. Alle produktene er økologiske, og klimanøytrale så langt det lar seg gjøre. 

Til dette prosjektet har jeg laget logoen, designet pleddet og ellers laget pakningsdesign og annet grafisk materiell. Et kjempefint og meningsfylt prosjekt å jobbe med og nok engang veldig inspirerende å jobbe med tekstiler. Jeg har akkurat fått prøver på pleddet og tenker at jeg er fornøyd med det. Noen små justeringer med en litt for stor logo er ikke annet enn man må regne med, men alt i alt tror jeg dette blir en fin souvernir å ta med seg for folk som besøker Svalbard.

Kommentarer

  1. Lekkert teppe! Er veldig glad i stjerner og det er det mange som er så jeg tror nok at dette vil bli populært.
    Hilsen hanne mette

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.