Den rene følelsen

Denne helga har jeg vært på jentetur sammen med syv herlige venninner til Farris Bad i Larvik. Og hvor skal jeg begynne for å best mulig formidle den opplevelsen og den følelsen man sitter igjen med etter luksus, velvære og total avslapping? Dette er virkelig det perfekte sted for å roe ned, la seg dulle med og nyte atmosfæren.

Beliggenheten ved stranda med horisonten og havet rett ut er helt uslåelig når man ligger i bassenget og ser bølgene slå inn over stranda. Nærheten til havet er absolutt en del av sjarmen. Interiøret er eksklusivt og elegant med mye larvikitt, små vannfall og mye flott kunst. En fryd for øyet hvor enn du snur deg. 

Som "førstegangs-spaer" føler man seg nesten litt keitete når det gjelder hvor man skal gå og hva man skal gjøre. Men med gaver fra hotellet som badekåpe, tøfler, produkter og en veiledning er det håp for alle. Vi kom fort inn i det...og der ble vi! Vi vandret mellom fem forskjellige badstuer som alle varierte i varme, luftfuktighet og aroma. Noe for enhver smak. Innimellom steamingen var det diverse dusjer, fotbad, varme og kalde kulper og grotter...foruten et nydelig badebasseng og et par jacuzzi...både ute og inne. Her går timene fort!

Innimellom bading og steaming hadde vi forskjellige behandlinger. Jeg tok "Den rene følelsen". Den innebærer at man først blir smurt inn med varm olje over hele kroppen, deretter blir man skrubbet med en herlig havsaltskrubb, slik at huden blir skikkelig myk og fin og får opp sirkulasjonen. Etter en dusj avsluttes behandlingen med påføring av en lavendel-lotion og en dyptgående massasje av hele kroppen. Da behandlingen var over følte jeg at jeg sto opp fra dyp søvn...uten å ha blundet på øyet et sekund. Det kalles avslapping!

Farris Bad er et perfekt sted for en romatisk get-away, og som for oss, en venninnetur. Atmosfæren er rolig og bedagelig med 16 års aldersgrense. Hotellrommene var freshe, maten var god og servicen tipp-topp. Og selv om spa ofte er en jentegreie har de også egne behandlinger for menn. Det var faktisk endel menn som var der sammen. Så se opp for en og annen blek mannerompe. Ikke alle er nøye med bekledningen...men det er altså lov.

Det var imidlertid ikke lov å fotografere inne i spaet så jeg har begrenset med bilder derfra. Jeg har derfor lånt et par fra websidene deres og supplert med mine egne eksteriørbilder. Ta en titt på farrisbad.no så får du se mer.

Kommentarer

  1. Ser fantastisk ut, må nok legge et besøk dit ja!

    SvarSlett
  2. Men ble det spa med eller uten badetøy?? he he Tror jeg heier på Stordalen i den diskusjonen..

    SvarSlett
  3. Tine, jeg kan love at det ble med badetøy på. Det var ille nok det...selv om stedet er herlig avslappende i forhold til kom-som-du-er-med-både-valker-og-badeklær, men de rike får strides. Jeg beholder ihvertfall tøyet på. :o) Uansett er det verdt en tur!!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.