These are a few of my favorite things

Da jeg hørte denne sangen en dag ble jeg sittende og lure på hva som egentlig er mine favoritting av alt det dill og dall jeg har i huset. Enkelte små ting blir man jo litt ekstra glad i...særlig når de har en historie. Jeg tok en sveip med kameraet og fotograferte noen få av de tingene jeg setter mest pris på.
Mariskooliene (Mariskålene) er en finsk klassiker fra Iittala som jeg har vært betatt av i mange år. Nå har jeg en samling på 12 forskjellige skåler og bruker dem til alt mulig. De er fine til godterier, telys, som dessertskål, eller bare som dekor i seg selv. I love them!
• Litografiet av Eser Afacan fikk jeg av min kjære til 30-årsdagen. Afacan var Nerdrum-elev og en av de få såkalte klassiske eller realistiske malere i Norge. Oljemaleriene hans blir i tøffeste laget for meg, men tegningene hans er helt fantastiske.
• Den lille pippen fikk jeg i gave av min avdøde mormor da jeg var liten. Den har nok mer nostalgisk affeksjonsverdi enn den egentlig er vakker, men et sart og koselig nips som betyr noe.
"Keep calm and carry on" - har nesten blitt en klisjé i dagens interiør. "Alle" har en versjon av denne. Men den kan likevel presenteres på så mange måter. I syrlig grønt og med barokkramme ble dette min versjon.
•  Matryoshka-dukken er også et "must" i ethvert hjem for tiden. Denne fikk jeg av en snill "onkel reisende Mac" da jeg var 5 år gammel. Den er både falmet og godt brukt men akk så sjarmerende.

Det er fint å omgi seg med personlige ting og ikke bare nyinnkjøpte detaljer fra Ikea. Et hjem skal jo også si noe om dem som bor der og ikke være helt historieløst. Så ta en tur på loftet og finn fram gamle minner, de kan få deg til å smile i hverdagen.

Kommentarer

  1. Fina saker. Jag gillar de där skålarna. Har också sådana.:-)

    Jo, Sally är en papillon. Hon är 7 år.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  2. å..for noen fine favoritting!!
    takk for kjekk kommentar på bryllupsbilde inne hos meg:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.