Endelig

Nedtellingen har for alvor startet og alle hjerter gleder seg. Ihvertfall små barnehjerter som kommer tassende inn på morgenkvisten, lys våken og klar for å åpne den aller første luken i julekalenderen. Jeg husker selv spenningen rundt julekalenderen og hvor viktig den var i førjulstiden, derfor er det full produksjonsfokus på dette i god til før 1. desember. Likevel sitter jeg oppe til langt på natten og pakker de siste pakkene. Er det ikke typisk? Bildene bærer også preg av dårlig nattelys, men dere får ihvertfall en idé om hvordan de ser ut.

Lotte har et veldig fint julekalenderhus fra Laura Ashley som kun krever innkjøp av småting...helt genialt egentlig...hvis man bare hadde nøyet seg med det. Da jeg kom over julesangkortene fra SingSang bare MÅTTE vi ha den også. SingSangs "Mine første sangkort" har vært en enorm suksess siden hun var 1 år...og fortsatt er de aktuelle. Det var derfor gøy å få tak i sangkort med juletema. De ble pakket inn og dekorert med tapetprøver fra en tapetbok jeg fikk på 2 i Spann en gang. Deretter ble de hengt opp på et bilde Lotte selv har malt. Ikke så typisk julete men det synes jeg ikke det trenger å være heller. Kortene gjorde stor suksess og vi hadde en koselig sangstund på morgenkvisten. Det viste seg fort at julehuset var unødvendig.

I tillegg til Lottes kalendere er det to kusiner som også får  hver sin hjemmelaget julekalender. Gråpapirposer med glansbilder tredd på en snor og fylt med dill og dall (sminke, godterier, leker, smykker osv.). Håper det slår an.

Kommentarer