Julekort

Jeg blir aldri helt enig med meg selv om hvordan jeg skal lage julekortene da jeg elsker å lage klipp, lim og sy-julekort. Trenden er jo uten tvil fotokort og jeg synes selv det er veldig koselig å få bilder fra avsenderen. Ideelt prøver jeg å kombinere disse to men det er jo ikke alltid tiden strekker til. Her er to eksempler fra tidligere år. Veldig enkle, men alt tar jo tid.

Til det øverste kortet skar jeg ut mønsteret selv og brukte det som sjablong. I tillegg sydde jeg med rød trå med symaskinen i bølgemønster over kortet. Som "konvolutt" sydde jeg en liten tøypose med samme sjablongmønster. Inni limte jeg et bilde.
Den andre er enkel klipp og lim med rødt papir formet som kronblader og hullmaskinhull slik at det ligner en julestjerne. Det er ikke så mye som skal til men mulighetene er jo mange så problemet er vel neste å få bestemt seg. I år blir det nok den enklere løsningen med kun foto. Skal vise det når det er postlagt.

Kommentarer

  1. Så koselig å lage sine egne kort!de ser kjempefine ut! Jeg har gjort det noen ganger jeg også, men vet ikke helt hva det blir til i år. Syntes det har blitt så dyrt med frimerker, så jeg har begrenset utsendelsen for hvert år.
    Ønsker deg en fin uke!
    klem Nina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.