Madicken på karneval

Karneval i barnehagen er et av årets høydepunkt for både mor og datter. I god tid  i forveien blir mulige kostymer vurdert og planlagt. Astrid Lindgrens figurere har det siste året vært av stor interesse. Vi har lest alle bøker og sett alle filmer om Pippi, Emil og Madicken samt vært på teateret og sett både Pippi og Emil. Men nå er altså Madicken er den nye favoritten og derfor falt valget på dette kostymet til dagens karneval. 

Siden jeg deler kontorer med Turiform var jeg så heldig å få flotte sengetøyprøver som passet perfekt til Madickens forklekjole. Vi har imidlertid snudd litt om på kostymet siden det passet beste med det vi hadde av materialer. Luciakjolen ble lagt opp og fikk et fint blondebånd  slik at den vises under kanten på forklekjolen.

Etter å ha tatt mål av en annen kjole hun hadde var jeg veldig ivrig på å lære hvordan en slik tilsynelatende enkel kjole kunne syes. Men med foret overdel og uventet mange lure triks som måtte utføres sendte jeg prosjektet over til mormor som gjorde den ferdig på nullkommasvisj. Lotte var storfornøy med antrekket og gledet seg over nok et kostyme å velge i fra utkledningsskuffen.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.