Marikken

Etter over et år med intens fokus på Pippi her i huset har både Emil og Marikken blitt oppdaget som like interessante figurer. Boken om Marikken blir nøye lest fra perm til perm og lykken var STOR da en liten ekspedisjon på loftet resulterte i et gøyalt funn. Nemlig Marikken-spillet som jeg selv var så glad i da jeg var liten. Tenk at jeg helt hadde glemt at det fantes der oppe på loftet. Vi har spilt masse og Lotte fryder seg hver gang hun vinner. Brettspill er helt klart undervurdert som familieaktivitet i dagens digitale og effektive verden. Min oppfordring: Finn fram Ludo og andre brettspill og la de små få oppleve gleden rundt det å spille spill og gjøre noe i fellesskap, slik vi gjorde da vi var små.

Kommentarer

  1. Ja, brettspill er topp!
    Godt å bli minnet på... Takk for det :)
    Og ekstra koselig når det er fra ens egen barndom spillene er fra.
    Ha en fin uke.
    Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.