Middagsideer

Hvordan er det med middagsfantasien din? Når du står der sulten og stresset i butikken kl. 16.30....klarer du å være fornuftig og oppfinnsom på middagsfronten da? Ikke jeg heller.

I en travel hverdag er et fint med alt som er planlagt. Jo mer man har kontroll på jo mer tid sparer man og kan bruke på det som er gøy.  Jeg har derfor latt meg inspirere av en velorganisert venninne til å lage en middagsplan. En meny for hele uken løser mange problemer. Faktisk lager jeg en ukesmeny for de neste 6 ukene når jeg først er i gang. 

Fordelene er mange:
•  Man slipper å finne på en ny middag på sparket hver dag
•  Man har full kontroll på at kostholdet er noenlunde variert og sunt. 
• Alle i familien vet hva vi skal ha til middag og den som kommer først hjem kan begynne å tilberede.
• Alle kan være med å bestemme hva som skal stå på menyen. Hvert familiemedlem får bestemme én dag hver. 

Her er et eksempel på vår ukesmeny, tydelig tilpasset en småbarns-familie. :o)

Klikk på bildet for å få det større. (Noen som vet hvordan man legger inn dokumenter for nedlasting i Blogger?)

Kommentarer