Bursdagsfeiring

Det har blitt dårlig med blogging i det siste og mye fokus på bursdager. Lotte fyller 5 år denne uken og selskapene må fordeles litt utover for å få med både barnehage og familie/venner. Derfor hadde vi første feiring, med jentene fra barnehagen, i går. Hurrameghei for en gjeng! 

Vi hadde mange detaljer på plass. Muffinsformgirlandere, Barbiekake, pølsebod og fiskedam var suksess for både bursdagsbarnet og gjestene. Men jeg registrerer og tar til etterretning at slike bursdager kan med fordel gjøres enklere. Jeg elsker jo å gjøre det lille ekstra, men det er ikke alltid at det i travle tider er verdt tiden det tar for detaljer som ingen legger merke til....likevel er det ikke lett å la være. :o) Men det er vel flere enn meg som kjenner igjen dette.

Når det gjelder kaka som jeg trodde skulle bli en suksess, var entusiasmen ganske blandet og en av gjestene krevde faktisk å få is istedefor sjokoladekake... :o) Nå ble ikke Barbiekaka så fantastisk som jeg hadde tenkt. Det gjenstår nok litt på konditorkunstene. Den ble enkelt pyntet, men innholdet ble bra. Sjokoladekake med sjokolademousse som fyll og frosting fra Wilton som glasur. Saftig og godt.

Konklusjonenen fra dette selskapet ble vel at selv om vi (...eller JEG) er litt imot å kjøpe seg ut med enkle løsninger som lekelandbursdager er det ikke utenkelig at det er en slik løsning vi kommer til å gå for neste år. Ikke minst fordi ungene får uhorvelige mengder plass å løpe rundt på. Hos oss er det litt med hjertet i halsen at de herjer rundt når de er 9 livlige småjenter. Bursdagsbarnet var imidlertid storfornøyd og takknemlig for det meste...og da er det jo verdt all jobben likevel.. :o) 

To be continued... Ny feiring neste helg.

Kommentarer

  1. Kirsten L.Skauge22. mai 2012 kl. 00:11

    Ohhhh! En bursdag en prinsesse verdig! Gratulerer med dagen Charlotte!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.