Et øyeblikk på gata

Øyeblikk.net har fotokonkurranse med tema "Street photography" og jeg kom til å tenke på et bilde jeg tok for mange år siden på øya Karpathos i Hellas som jeg vil bidra med. Mon tro hva disse to damene sto og snakket om?

Lurer du på hva Street photography er? Her er øyeblikk.net sin definisjon: Street photography handler faktisk ikke om gater, men om å fryse øyeblikk som gjerne innehar folk, ting og steder. Bildene trenger faktisk ikke å inneholde mennesker, men gjør ofte det. Hvor fotografiet tas og hva som avbildes varierer, men nøklene "spontanitet", "et fotografisk blikk" og "et åpent sinn" er essensielle i arbeidet med å fange det rette Street photography - øyeblikket. - www.oyeblikk.net -

Kommentarer

  1. Nydelig bilde, så vakre farger og harmoni! Lykke til!
    Hilsen Tordis

    SvarSlett
  2. Nydelikt bilde...

    Ha en fin helg...Lykke til..

    Britt

    SvarSlett
  3. Sukk, for noen herlige farger! :)

    Lykke til :)

    //Beate

    SvarSlett
  4. wow, ja det var virkelig et flott øyeblikk. Nydelige (og litt uvante) farger. Skikkelig gresk atmosfære.

    SvarSlett
  5. Tusen takk, dere! Har gode minner fra dette stedet. Herlig og fasinerende atmosfære fra den lille byen Olympos der kvinnene styrte hele det lille samfunnet mens mennene var på fastlandet og jobbet. Kledd i folkedrakter i de reneste gatene jeg har sett noen gang måtte jeg bare knipse et bilde av disse to damene. :o)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.