❤ Lofotbunaden

Nå er bunadskjorta vasket, strøket og klar. Sølvet er pusset og stakken er dampet. Klar for nasjonaldagen i mitt favorittantrekk. Bunaden er arv etter mormor som sydde den selv og er av det kjæreste jeg eier. Lofotbunaden scorer høyt på meningsmålinger om hva som er den fineste bunaden i landet. Og selv om det finnes utrolig mange flotte og mer detaljerte bunader i det ganske land er det nettop enkelheten i Lofotbunaden som gjør den så fin. Men for meg dreier det seg nok mest om store porsjoner affeksjonsverdi og tilhørighet til en landsdel jeg aldri har bodd i men som likevel bor i meg.

Bildene er hentet fra bunader.com.

Kommentarer

  1. Kirsten Listau Skauge18. mai 2012 kl. 01:22

    Du er fantastisk vakker i Lofotbunaden. Mormor viste hva hun gjorde når hun ga bunaden til deg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.