Skappelgenseren

Lite blogging herfra for tiden. Med ferieslutt, skolestart og høstvær er det nye, travle tider selv om feriemodusen fortsatt klamrer seg litt til kroppen. Ideene er mange og listen er lang over prosjekter som skal utføres i høst, men enn så lenge går kveldene med til den store strikkedilla på "Skappelgenseren". Gleder meg så til å få den ferdig at det er det eneste jeg vil gjøre på kveldene. Hvert ledige øyeblikk går med til dette. Strikketøy, en god lydbok på ørene og en varm kopp te. Jeg ønsker høsten velkommen og koser meg glugg. 

Hvis du ikke har fått med deg Skappelgenseren kan du ta en titt her. Det dreier seg altså om Dorthe Skappel som har designet og strikket en utrolig enkel og lekker alpakkagenser som nå går som en farsott over hele landet. Både erfarne og helt ferske strikkeglade sitter nå med dette strikketøyet mellom fingrene. Meg inkludert. For to uker siden da jeg kjøpte garnet hadde Karmin i Kristiansand solgt ca. 20 kit til denne genseren på én dag. Så det sier litt om populariteten. Alpakkagarn er visstnok utsolgt i hele landet men hos Maria Skappel kan du snart få tak i strikkekit hvis du vil hive deg på dette.

Kommentarer