Eplemuffins

Etter en tur med barnehagen til Bjørndal Gård der barna fikk plukke epler måtte vi finne noe godt å bruke dem til. Lotte er ivrig på kjøkkenet så vi bakte eplemuffins. De ble kjempegode og hun var meget stolt.

Her er oppskriften:
3 egg
3 dl sukker
2 ts vaniljesukker
2,5 ts bakepulver
5 dl hvetemel
ca. 1 dl. fløte

Pisk eggedosis av egg og sukker.
Bland inn resten og fyll det i amerikanske muffinsformer.
Skrell og kutt opp epleskiver/biter og dytt dem ned i formene. Jo mere jo bedre.
Strø over kanel og perlesukker.
Stekes på 200 grader i ca 25 min.

Serveres med vaniljeis, pisket krem eller vaniljekesam.

Kommentarer

  1. Sånn. Nå har jeg blitt en stalker... Jeg følger med på alt du legger ut, og de nyeste elementene på din blogg dukker forhåpentlig snart opp på min... Finfint!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.