To die for!!

Sjokoladefondant er vel noe av det beste som finnes. Trond Moi har en herlig oppskrift som er kjempeenkel og utrolig god. Røren kan lages på forhånd og kan stå i kjøleskapet i noen timer. Kunsten her er å ikke steke dem for mye. Jeg har gjort tabben å fylle disse i for små former for deretter å følge oppskriftens steketid. Det går IKKE så bra. Da blir det muffins og ikke fondant. Hvis man derimot følger oppskriften og fordeler røren på 8 kopper skulle det gå bra, men porsjonene blir STORE. Jeg liker å servere dem med Hennig Olsens Mangosorbet og/eller et stykke fersk ananas. Nam!!

250 g smør • 250 g sukker • 300 g sjokolade • 170 g hvetemel • 8 egg

Smelt smør i en kjele over lav varme. Rør inn sukker og sjokolade i biter, og hell over i en stor bolle. • Avkjøl litt. Sikt i hvetemelet og rør inn ett og ett egg om gangen. • Fondantene kan stekes i store amerikanske muffinsformer eller i ildfaste former/kopper • Stekes ved 200 grader til de akkurat har fått skorpe utenpå, men er helt flytende inni.

Kommentarer

  1. OMG - det er så fantastisk godt!
    Røren kan også med hell fryses i form dersom man har mer enn man får avsetning på - det KAN skje ;-)
    Etter noen ganske få minutter i stekeovnen har du det frydefylt godt på en sliten onsdagkveld.

    SvarSlett
  2. Mm, det hørtes godt ut. :) Takk for tips på bloggen min om hva jeg kan bruke de små sauene mine til. :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.