Hvalkjøtt med urtepuré

Whale on green peas! Hvor morsomt er ikke det? :D Men fremfor alt er hvalkjøtt skikkelig snadder. Det er naturlig mørt om du behandler det riktig også er det veldig magert. Kan lett stekes ihjel, men er du kjapp og forsiktig er dette en skikkelig delikatesse. Tilbehøret er også alfa og omega og min favoritt er fransk ertepuré. I dag tok jeg opp et stykke hvalkjøtt fra frysen og nå lurer jeg bare på hvor jeg skal få tak i mer. Namm!!

Her er min oppskrift:
Skjær kjøttet opp i 2 cm. tykke biffer. Ha på salt, pepper og eventuelt litt Aromatkrydder. Biffene stekes i smør på middels/sterk varme i ca. 2 min. på hver side. La dem hvile i folie til servering.
• Ha strimlet/kuttet Charlottløk i panna sammen med litt sukker og surr dette til løken er myk.

Ertepuré: 
Frosne, franske erter (Selskapserter)
2 ss smør
1 dl. fløte.

La det småkoke til fløten har redusert til ca. halvparten og mos deretter ertene med en stavmikser.

Serveres med f.eks kokte Amadinepoteter. Enkelt, enklet, enklet og akk så godt! :o)

Kommentarer

  1. Nydelig,Therese! Denne måten å servere hvalkjøtt på er ny og spennende, og smakte helt fantastisk. Tusen takk!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.