Ovnsbakt laks / laksesalat

Da jeg forleden laget middag tenkte jeg at å lage dobbel porsjon av ovnsbakt laks ikke kan være feil. Det er perfekt å ha i salat til lunsj dagen etterpå. 



Middagen laget jeg slik:
Fire stykker fersk laks (to til middag og to til lunsj)
1 pk fløte 
1 spisspaprika
1/2 løk
1/2 fenikkel
2 stk. store champignon
CEMO fiskekrydder

Alt legges i en ildfast form, krydre fisken, tøm fløte over og stek i ovnen på 200 grader i ca. 15-20 min. Dette er en nydelig mild og sunn middag som kan serveres med ris eller poteter til, men med så mye grønnsaker i trenger man egentlig ikke tilbehør.

Nå skulle jeg selvsagt hatt bilder fra selve middagen også siden dette er en typisk 2-i-1-oppskrift, men vi nøyer oss med salaten.

Salat:
Laks
Frisee-salat
agurk
spisspaprika

Da jeg kom på jobb og skulle ha laksen til lunsj varmet jeg den litt i microbølgeovnen, rev opp litt frisee-salat og kuttet opp agurk og frisk spisspaprika. Den lune fisken og den sprø salaten er en herlig kombinasjon. Fløten gir en kremet saus og alt er ferdig på 3 min. Namm!

Kommentarer