Limonade av vannmelon

En utrolig frisk og leskende drikk som ikke er for søt i sommervarmen. Når det er på det varmeste styrer jeg unna det aller søteste da jeg føler jeg aldri blir utørst av saft eller brus. Men en lett limonade eller iste gjør susen. Her har jeg brukt vannmelon og sitroner på en veldig enkel måte. Ingen sære ingredienser og ingen lang tilberedningstid med sukkerlaker og koking av te.



• Hakk vannmelon i små biter til du har ca. 1 liter med vannmelon. Mos det hele med en stavmikser til du har en jevn masse. Sil dette gjennom en fin sil.
• Klem juicen av en sitron gjennom en sikt slik at du ikke får sitronkjøtt og steiner i limonaden.
• Smak deg fram med vann til hvor tynn du vil ha den, men jeg bruker ca. 5 dl. vann til 1. liter vannmelon.
• Smak deg fram til riktig sødme med melis. Til disse forholdene hadde jeg 4. ss. melis.
Bland godt og server med masse is og et stykke melon på glasset. En forfriskende drikk som likegodt kan fungere som en lett dessert etter en god grillmiddag.




Kommentarer

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.