Sommerens must

Her er noen ingredienser jeg ser at jeg kan bli avhengig av i sommer. Sitron og isbiter er et must til alle limonader, isteer og sprudlende Farris-glass. Løpstikke er en kjempegod urt som passer godt i både salater, supper og pastaretter. Her er noen tips til oppskrifter der jeg har brukt løpstikke: Spagetti med røkelaks, Chorizopasta og Stekte båtpoteter.

Ellers er jeg glad i gressløk. Og blomstene på gressløken er slett ikke ugress man kniper av og kaster, selv om stilken de står på kan være litt hard og trevlete. Stilken kan man knipe av, men selve blomsten er utrolig dekorativ i salater og kan fint spises. Den er litt søtlig med løksmak og fortjener en plass på kjøkkenet den også. Bare prøv så blir du nok overrasket!

Også skålene som disse ingrediensene er i blir en gjenganger hos meg i sommer. Pantoneskålene, i herlige sommerfarger, er supre til småting som dipp, oljer, sterke sauser, bær, peanøtter eller smågodt. Jeg er veldig glad i Pantones produkter så disse er midt i blinken for meg.
La sommeren komme for fullt!

Kommentarer