Saritas india - kokebok til trykk

Kokeboken jeg har stylet, fotografert og designet for den indiske kokken Sarita Sehjpal er nå endelig sendt til trykk. 6 fotodager med 2315 bilder har blitt til 184 sider med 60 oppskrifter i 10.000 eksemplarer!! Kokeboka, "Saritas India", kommer i butikkene i november og jeg kan skrive under på at maten er fenomenal og langt fra komplisert å tilberede. Jeg har laget noen av rettene selv og smakt på ALT under fotograferingene og er nå helt hektet på indisk mat. 

De fleste har nok sett Sarita i reklamefilmene på tv for tiden, der hun presenterer sine glass med Tikka masala og sine nanbrød. Hun har mange andre flotte produkter i butikkene også. Min favoritt er glasset med Korma (som er spesielt godt til laks) samt hennes Mango chutney. I Kristiansand driver hun den velrenomerte restauranten "Mother India". Også verdt et besøk.

Prosessen med denne boka har naturlig nok foregått over noen måneder og det er første gangen jeg har hatt fullt og helt "hands on" ansvar for alt fra styling og foto til design. En jobb jeg virkelig har elsket. Mer av det!!!!

Denne boka kan jeg virkelig anbefale. Her finnes oppskrifter både for nybegynnere og for dem som vil briljere litt mer. Alle oppskriftene er enkle å følge og et eget kapittel for "raske retter" gir deg muligheten til å lage kjappe og enkle hverdagsmiddager som tar max 20-30 min. Det trenger slett ikke være komplisert. Jeg skal komme tilbake med noen konkrete anbefalinger fra boka når den er ute i butikkene. I mellomtiden deler jeg bare noen bilder. 



Kommentarer