Kyllingwraps

Nå har det vært en laaaang pause fra bloggen for min del. Litt matlei etter tunge middager og småkaker i jula og helt klart motivert for lettere hverdagskost igjen....og den obligatoriske januartreninga. Selv om jeg prøver å trene jevnt og trutt hele året er det alltid et skippertak å komme igang igjen i januar. Og avvenning fra søte saker er jo et kapittel for seg. Men altså...noen dager over nyttår og jeg tar babysteps mot hverdagen igjen. Begynner med denne enkle og gode retten som var gjort på et øyeblikk. Jeg elsker jo kjapp og enkel mat. Og dette er virkelig noe for folk i farta. Jeg har funnet ut at granateple er en skikkelig undervurdert frukt, også til middagsmat. Den satte fullstendig prikken over i´en her. Granateple er forøvrig en skikkelig antioksidantbombe. Den inneholder 10 ganger mer antioksidanter enn appelsiner og nesten 40 ganger mer enn epler. Kult.

Jeg hadde en pakke kyllingkjøttdeig i kjøleskapet og orket ikke å gå på butikken, så da trommet jeg sammen det jeg hadde. Sjelden jeg har kyllingkjøttdeig da jeg foretrekker å bruke rent kyllingkjøtt, men dette fungerte riktig bra det også.



Du trenger:
400 gr. kyllingkjøttdeig
2-3 ts tandorikrydder
fullkornsris (boil-in-bag)
tortillawraps/fullkornstortilla
crispi salat
ruccolasalat
frisk koriander
granateple
agurk
cherrytomat
rømme

Vask og riv salaten i småbiter. Kutt agurk og cherrytomater i terninger og brekk ut frøene fra granateplet. Bland til salat og sett dete til siden.
Stek kjøttdeigen og krydre med tandorikrydder. Varm tortilla lefsene og fyll dem med kjøttdeig og salat og ha over litt rømme. Rull dem sammen og nyt!!


Kommentarer