Knekkebrød

Etter å ha prøvd utallige butikkjøpte knekkebrød som er både lavkarbo og fulle av frø fikk jeg lyst til å lage noen selv. Jeg samlet sammen det jeg hadde av frø og kjerner fra skapet og satte sammen denne oppskriften. Jeg er herved hektet på disse. Kjempegode med kremost og druer eller cherrytomater på. 



Du trenger:
2,5 dl havregryn
1 dl gresskarkjerner
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
en stor neve solsikkekjerner
1 ts akasiehonning
2,5 dl vann

Fremgangsmåte:
Bland alle ingrediensene og la røren svelle i ca. 15-20 min.
Kle et stekebrett med bakepapir og fordel røren utover platen ved hjelp av en slikkepott eller stekespade. Prøv å få røren så jevn og tynn som mulig uten at det går hull på den. Trykk den flat med en stekespade og bruk deretter et pizzahjul eller en kniv og del opp røren på brettet i 15 stykker.
Stekes på 160 grader varmluft i ca. 40 min.
Dersom knekkebrødene er litt myke på midten kan du dele dem opp, snu dem opp ned på brettet og steke i ca. 5 min til, slik at de tørker helt.


Kommentarer