Bountykake

Når far i huset har fått bestemme kaffematen har det i uminnelige tider blitt servert Pavlova. Jeg har ikke tall på hvor mange slike kaker jeg har laget til diverse anledninger så jeg har nå tatt en offisiell pause fra den kaka. Da farsdagen kom og min kjære nok en gang skulle få bestemme kake måtte han altså velge noe annet. Det ble en beslektet kake med marengsbunn...nemlig Bountykaka. De som liker Bountysjokoladen vil elske denne! Lotte var storfornøyd  for slikkepottene var rene festen allerede før kaka var ferdig. Takk for oppskriften, Hilde!

Slik gjør du:
4 eggehviter
200 gr. melis
150-200 gr. kokos

Pisk eggehviter og melis stivt og vend deretter inn kokos.
Stekes på nederste rille ved 160-170 grader i ca. 30 min.

Fyll:
60 gr. melis
50 gr. margarin røres hvitt.
4 eggeplommer
1 plate kokesjokolad

Pynt:
Pisket kremfløte

Melis og smør piskes hvitt. Smelt kokesjokolade forsiktig i en gryte. Avkjøl litt og rør kjapt inn eggeplommene. Alt blandes og helles over den avkjølte kaka. Til slutt piskes en pakke kremfløte til å ha på toppen. Namm!! Dette er en konfektkake av det mektige slaget og akk så god!

I gave fikk forøvrig min kjære en eksklusiv cognac som han har ønsket seg i mange år. Dette er av det edle slaget så han var meget fornøyd. Den passer visstnok godt til kaken. Lucky him!

Kommentarer

  1. Takk for hilsen på Kitty Paradis. Flott blogg du har. Du har herved fått en ny følger :)

    Kitty

    SvarSlett
  2. Du har herved TO nye folgere :) Her var det mye fint og godt :)
    klem Nina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.