Pavlova-is

Her skal du få sommerens dessertslager. Har du først prøvd denne tror jeg du blir hekta. Denne kommer garantert til å gå igjen hos oss. Så utrolig enkelt og virkelig god.
Det begynte med at jeg hadde et glass med eggehviter jeg ville bruke til å lage Pikekyss som Lotte er så glad i. Det prosjektet ble bare delvis vellykket. Og det var da jeg kom på at knuste pikekyss ikke trenger å se perfekte ut i det hele tatt. Her hos oss er Pavlova en evig favoritt på kakebordet og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har laget den til venner og kjente. Nå er jeg altså ganske lei av å lage den, men den er jo fortsatt like god. SÅ en enklere variant som i tillegg er hakket mer sommerlig var tanken. Slik ble det og her er oppskriften:


Pikekyss som knuses i passelig store biter vendes inn i isen. Disse kan du lage selv eller kjøpe ferdige i en hvilken som helst matvarebutikk.
• Bær etter ønske. Er bærene frosne varmes de opp og helles over. Er det sesong for friske blåbær, bringebær eller bjørnebær er nok det vel så godt. Ta det du har eller har lyst på.
Alt vendes i hverandre og serveres kjapt.

Kommentarer