Cake pops

Som tidligere nevnt lar sommeren vente på seg her sør og da gjelder det å finne inneaktiviteter som er brukbare. I går hadde Lotte venninnebesøk og jeg hadde planlagt å lage cake pops. Det var en super aktivitet å involvere de små frøknene i. 

Sjokoladekake hadde jeg i fryseren (en kvart langpanne). Dette smuldret jeg opp og blandet med et par spiseskjeer jordbærsyltetøy og et par spiseskjeer Betty Crocker Rich & creamy icing med Chocolate fugde. Veeeldig enkelt, men faktisk riktig så godt. Jeg er sikker på at for eksempel Nugatti fint kunne gjøre samme nytten....eller den glasueren som egentlig skal være på sjokoladekaken.

Jeg rullet passe store boller av blandingen og satte dem i kjøleskapet. Etter ca. 30 min i kjøleskapet smeltet jeg sjokolade som jeg dyppet pinnen i og satte dem inn i bollene. Så bar det til fryseren i ca. 30 min. Jeg smeltet mer sjokolade som jeg rullet bollene i og jentene dekorerte flittig. 
I siste del av prosessen er det greit å ha noe å stikke popsene i slik at du slipper å sette dem på hodet i en papirform. Jeg kjøpte derfor et stativ fra Wilton til å stikke dem i. En isoporbit hadde sikkert gjort samme nytten. Til slutt pakket jeg dem inn i cellofan slik at de holder på fuktigheten og er lett å ta med seg....også ser det jo så innbydende ut.

Kommentarer