Laksewrap

Sommeren er på hell. Hverdagslivet skal rulles i gang igjen og for min del betyr det travle dager, men også et sunnere kosthold. I ferietiden blir det mange restaurantbesøk, vin og søte drikker og primært fokus på å kose seg. Og det er vel og bra, men nå har jeg faktisk gledet meg til å ta fatt på hverdagen med lettere og sunnere mat. Selv om sommeren er en magisk tid trenger man også rutiner og hverdag for å sette pris på ferien. Og ingenting er vel bedre enn å kickstarte hverdagen med noe enkelt. Velbekommen!


Til én person trenger du:
2 Tortillawraps eller annen type wrap
2 laksestykker
1/4 rødløk
2 vårløk
en god neve babyleafsalat
6-8 cherrytomater
1/2 spisspaprika
1/2 avokado
litt raspet limeskall
4-6 ts rømme
en liten klype tandori masala
1/3 ts pepper
1/4 ts salt
en liten dusk frisk koriander

Å følge en konkret oppskrift til denne retten er nesten ikke nødvendig da man enkelt og greit kan fylle wrapsen med så mye man vil av hver ingrediens. Men om du ønsker en forklaring kan du gjøre det slik:
Jeg begynte med å steke fisken i litt smør med skinnsiden ned i medium varm panne, krydret med tandori masala, pepper og litt salt før jeg snudde fisken og stekte den på andre siden. Pass på at ikke fisken blir helt gjennomstekt da den blir ferdig om den får ligge å hvile noen minutter i panna før du deler den opp og legger den på tortillaen. Da unngår du at den blir tørr og kjedelig.
Kutt opp grønnsakene i små biter, finhakk koriander og riv lime på et lite rivjern. Strø alle ingrediensene over wrapsen, rull sammen og enjoy!



Kommentarer