Is-cookie

Denne kan du lage helt fra bunnen av, både is og cookie, eller du kan ta den enkle varianten med å kjøpe begge deler ferdig og bare montere det som vist på bildet. Jeg kan uansett garantere deg en skikkelig søt og syndig dessert som gjestene dine vil like. Ungene elsker den i hvert fall.


Tips: Server gjerne cookiesene litt lune da de fort kjøles ned og blir litt harde sammen med isen. De tiner forøvrig fort opp igjen om de får ligge litt. Jeg har laget disse for deretter å fryse dem ned og det funket også veldig bra. Jeg pakket hver enkelt inn i plastfolie slik at de var lette å håndtere både i fryseren og under tining. Genialt å ha liggende ferdig til et bursdagsbesøk eller bare til kaffekos. De må da naturligvis tines en liten stund, men ca. 15 min i romtemperatur gikk helt fint uten at isen smeltet for mye og da var cookiesene myke nok.

Det beste er selvsagt å bake cookiesene selv. Og da kan jeg anbefale disse sjokoladevariantene som jeg har skrevet om før. De er utroooolig gode.





Kommentarer