Lakseburger og vannmelonsalat


Jeg fikk plutselig en veldig trang til å blande fetaost og vannmelon. Det søte og det salte sammen med myk og crispy konsistens er utrolig godt. Med det som utgangspunkt laget jeg denne veldig jucy og gode salaten. Ikke bare er den frisk og lett, men jeg tror også at dette kan være en veldig fin, liten forrett om man nedskalerer den litt og holder seg til en litt mindre fiskebit i stede. Det må jeg prøve ut etter hvert. Enn så lenge nyter jeg denne. Håper du også liker den.


Til to personer trenger du: 
Lakseburger - en per stykk (kan gjerne erstattes med et stykke ren laks)
3-4 skiver av en kvart vannmelon
1/2 glass med fetaost - f.eks Apetinas marinerte med urter og krydder
1 liten Hjertesalat
8-10 cherrytomater
1/2 Agurk
En liten neve med mynte (kan erstattes med Koriander eller Basilikum)
Pepper

Slik gjør du:
Vask og riv opp salaten, kutt cherrytomatene i to eller fire og kutt agurken i terninger. Ta bort den midterste delen av agurken som inneholder mest vann. Kutt vannmelon i terninger og la alle grønnsakene ha omtrent samme terningstørrelse som fetaosten. Bland alt sammen og ha gjerne i en spiseskje av oljen fra fetaosten sammen med grønnsakene og melonen. Stek fisken mens du setter salaten til side, og finkutt noen mynteblader som du drysser over salaten sammen med nykvernet pepper. Voila! Det var det hele!


Kommentarer