Peppermyntestenger

Nå har vel de fleste fått julegavene på plass, kakene i boks og godisen på glass, men her i huset lages det fortsatt godsaker også i romjula. Det er jo da man virkelig har tid til å slappe av og kose seg. Her er et tips til noe som er enkelt og utrolig godt å lage, nemlig peppermyntestenger med sjokolade og kokos. Disse pleide min fadder, tante Kari, alltid å lage til jul og jeg  husker for en stas det var hver gang hun hentet boksen med godis i fra kjøleskapet. Det blir ikke jul uten tante Karis peppermyntestenger her i huset så her deler jeg oppskriften med deg:

Ingredienser:
50g hvetemel
1dl melk
500g melis
6 pepper-myntedråper
100g kokesjokolade
50g kokosfett
150g kokos

Slik gjør du:
Melk og mel kokes til en tykk grøt og avkjøles
Tilsett melis og peppermyntedråper og kna deigen godt sammen
Trill fingertykke stenger på ca. 6 cm
Sett dem kaldt
Sjokolade og fett smeltes
Stengene dyppes i sjokoladen og trilles i kokos
Serveres kalde og oppbevares kjølig. gjerne i fryseren.



Kommentarer

  1. Mmmmm, de ser snaddergode ut.
    Nydelige bilder du har tatt de siste dagene, fantastisk innpakning m/ farget brunpapir - skikkelig lekkert!
    Ønsker deg en fiiin julehelg,
    klem

    SvarSlett
  2. Eg vil ynskje deg og dine ei velsigna jolehelg frå oss her inne i Modalen og takke for kjekke kommentar på bloggen min i året som gjekk!

    Klem!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en kommentar. Har du spørsmål skal jeg prøve å svare så fort som mulig.