Bounty

Bounty er en av mine favorittsjokolader og gleden var derfor stor når jeg fant ut hvordan jeg med letthet kunne lage mine egne hjemmelagde Bounty. Man trenger kun noen få ingredienser og det er gjort på et blunk. Vel verdt arbeidet da jeg synes disse faktisk er bedre enn originalen. Oppskriften er opprinnelig funnet hos Det søte liv.



Du trenger:
1 boks (400 gr.) søt, kondensert melk
250 gr. kokos
2 ts vaniljesukker

200 gr. kokesjokolade
1 ss delfiafett 

Fremgangsmåte:
Bland kondensert melk og kokos godt sammen i en bolle. Jeg la plast over blandingen og satte det i kjøleskapet til det var nedkjølt og litt fastere i konsistensen.

Når røren har satt seg og blitt gjennomkald kan du forme kuler eller små biter som du dypper i smeltet kokesjokolade. Rør gjerne inn litt delfiafett i den varme sjokoladen slik at sjokoladen blir litt tynnere.

Om du også er glad i søtsaker med kokos og sjokolade kan jeg også anbefale denne Bountykaken.


Kommentarer